La gjesten bestille selv fra en web side (App)

Tre ulike varianter er tilgjengelig:

 

 

 

 

«GuestOrder in house»

Gjestene bestiller selv på en pad de har fått utdelt i restauranten etter at de er fulgt til bordet. Pad’en gis til gjestene av servitøren som taster inn korrekt bordnummer. Gjesten blar i menyen, som kan inneholde bilder og beskrivelse av matretten/drinken o.l, og legger i handlekurven det de ønsker.

 

Når gjesten trykker på «Send Bestilling»-knappen» på pad’en vil bestillingen vises på kassen (touchterminalen) og må bekreftes av en servitør. Bong til kjøkkenet kan skrives ut direkte, eller når servitøren bekrefter bestillingen.

 

“GuestOrder, in house, med automatisk kundebetaling (til faktura)”

Gjesten bestiller selv på en utdelt pad, eller sin egen mobiltelefon, på samme måte som over. Før bestillinger kan legges inn, må gjesten registrere seg med en e-post og et passord, og ha knytning mot en eksisterende kunde (kort) i RmsV kundekortmodul.

 

Når gjesten trykker på «Send Bestilling»-knappen» på pad’en vil bestillingen vises på kassen (touchterminalen) og må bekreftes av en servitør. Bong til kjøkkenet kan skrives ut direkte, eller når servitøren bekrefter bestillingen.

 

Når servitøren bekrefter bestillingen vil også regningen(salgskvitteringen) skrives ut, og den vil automatisk være oppgjort mot en oppgjørsform av typen kundekort.

 

“Guest Order, take away, med forhåndsbetaling

Gjestene bestiller selv på en webside eller på sin mobiltelefon.
Gjesten blar i menyen, som kan inneholde bilder og beskrivelse av matretten/drinken o.l, og legger i handlekurven det de ønsker.
Når gjesten trykker på «Betal»-knappen» hopper programmet til forhåndsbetaling ved Netaxept eller Vipps. Når betalingen er godkjent, vil bestillingen vises på kassen (touchterminalen) og må bekreftes av en servitør. Bong til kjøkkenet kan skrives ut direkte, eller når servitøren bekrefter bestillingen. Bestillingen er merket «Allerede betalt « (i gult), og bongen på kjøkkenet vil også være merket «Oppgjort».
Når servitøren bekrefter bestillingen vil regningen (salgskvitteringen) skrives ut, og den er automatisk gjort opp til fast oppgjørform nr. 37: WebAppPay. Nets-referanse for betalingen vil skrives ut på salgskvitteringen.
Gjesten kan velge kommentarer («modifiers») som «Godt Stekt», «Uten løk», etc. opp mot hver bestilling.  Gjesten kan også skrive sin egen kommentartekst om det er ønskelig.

 

Inne i Guest Order finnes det også mulighet for å sende beskjeder til servitør, hente opp og se på alt man har bestilt, og be om regningen dersom man ikke har forhåndsbetalt.